Prova på
Skapa ett bildarkiv
Stäng
Förnamn:
Efternamn:
Företagsnamn:
E-post:
Önskad webbadress:
Subdomän:
Domännamn:
imagedesk.se
picturo.se
Exempelvis: elmfeldt [subdomän].imagedesk.se [domännamn] ger alltså webbadressen elmfeldt.imagedesk.se. Oavsett om du avser koppla din egen domän till din Imagedesk så måste du välja adress här.
ANVÄNDARAVTAL White Balance AB har utvecklat en digital tjänst där fotografer kan förvara och sälja sina bilder online. Detta avtal reglerar användandet av tjänsten. Tjänstens funktioner och innehåll beskrivs i detalj på www.imagedesk.se. För vissa extratjänster kan särskilda villkor gälla. # Allmänt Detta avtal reglerar rättigheter och skyldigheter för leverantören av tjänsten ImageDesk, (556697-0009), nedan kallat Leverantören, samt mottagaren av tjänsten, nedan kallad Kunden. Kunden skall vara myndig fysisk person eller juridisk person. Avtalet mellan partnerna löper tillsvidare med avtalad bindningstid. Avtal skall anses ha träffats i och med att Leverantören registrerar Kundens beställning alternativt Kunden själv registrerar sig på hemsida för ImageDesk. Leverantören har rätt att omedelbart stänga av eller begränsa kunden anslutning till tjänsten om kunden inte följer detta avtal. # Personuppgifter Den som vill ansluta sig till tjänsten skall lämna de uppgifter som Leverantören efterfrågar i samband med registrering. Anslutning av annan person å dennes vägnar är inte tillåten. Kunden samtycker till att de personuppgifter som överlämnas behandlas av Leverantören på sådant sätt som krävs för att tillhandahålla tjänsten. Leverantören kommer inte att lämna ut kundens uppgifter till tredjepart. Kunden skall snarast informera Leverantören om förändringar i kontaktuppgifter, genom att uppdatera dennes uppgifter i användarkontot. # Ändring av villkor Dessa villkor gäller tills vidare. Leverantören har rätt att ändra villkoren endast om avisering har skett minst en (1) månad i förväg. Avisering om ändringar av villkor sker genom meddelande till den e-postadress som angivits av Kunden. Om ändring enligt ovan är till väsentlig nackdel för Kunden, har Kunden rätt att under innevarande avtalsperiod skriftligen säga upp tjänsten med verkan från ändringens ikraftträdande och återfår avgiften för kvarvarande månader. Sådan uppsägning kan endast ske fram till den dag de nya villkoren träder ikraft och skall vara skriftlig. Ändringar av priser sker i samband med att priser publicerats på hemsidan, och aviseras minst 30 dagar i förväg. # Registrering och användarkonton Varje konto kan ENDAST registreras för en persons upphovsrättsskyddade material. Vill Kunden hantera flera personers upphovsrättsskyddade material genom ett konto i tjänsten så detta avtalas om särskilt (kontakta gärna Leverantören för förslag på lösning). # Immateriella rättigheter Leverantören äger samtliga rättigheter till tjänstens mjukvaruplattform inkluderat immateriella rättigheter såväl som tekniska lösningar. Leverantören äger inga rättigheter till det material Kunden laddat upp på dennes konto. Kunden ansvarar själv för att denne äger rättigheter till det material denne laddar upp till sitt konton. # Avtalsperiod och uppsägning Detta avtal gäller från det datum Kunden beställer tjänsten. Avtalet är löpande och fortgår således till dess någon av parterna skriftligen via e-post säger upp det. Uppsägningstiden är tre kalendermånader räknat efter utgången av den månad uppsägning mottagits. Om betalning uteblivit och Kunden efter påminnelse via e-post fortfarande inte erlagt betalning har Leverantören rätt att omedelbart säga upp avtalet. Efter avslutat avtal så ligger kundens material kvar 30 dagar efter periodens slut, men raderas därefter. #Betalning och betalningsperioder Betalning sker i förskott. Kunden väljer själv betalningsperiod vid beställning. Fakturering av Kund kommer att ske löpande till dess avtalets sagts upp och upphört enligt punkten "avtalsperiod och uppsägning". Eventuell redan erlagd betalning kommer inte att återbetalas vid uppsägning av avtalet. # Uppgraderingar under pågående avtal Kunden kan under pågående avtal beställa mer lagringsutrymme eller addera på ytterligare funktioner (exempelvis eShop eller Picturo). Detta kan göras löpande och en extra faktura skickas då på differensen i den pågående betalningsperioden, dvs beställer kunden mer lagringsutrymme den 10:e och kunden har betalningsperioden Månad, så kommer en extra faktura på differensen avseende dagarna mellan beställningsdatum och slutdatum den aktuella månaden. Perioder därefter justeras så att korrekt totalpris faktureras. Skulle kunden välja att nedgradera tjänsten krediteras inte fakturor som redan förfallit till betalning.. # Avstängning av abonnemang vid otillbörligt utnyttjande Förutom uppsägning av avtalet vid avtalsbrott tillerkänns Leverantören rätten att med omedelbar verkan säga upp detta avtal utan återbetalningsskyldighet, om kunden utnyttjar tjänsten på ett otillbörligt sätt. Otillbörligt är inkluderat men ej begränsat till följande: * Otillbörligt är spridande av olaglig, oetisk, rasistisk och pornografisk information via tjänsten. * Otillbörligt är också att använda tjänsten för olagliga handlingar * Otillbörligt är också att via tjänsten trakassera individer eller företag och organisationer. * Otillbörligt är också handlande som negativt påverkar leverantörens system eller övriga användare # Kundens åtagande och medgivande Kunden ansvarar helt för innehållet på Kundens webbplats och det material som laddats upp och publiceras på den. Det är Kundens ansvar att tillse att relevant lag såsom Upphovsrättslagen och Personuppgiftslagen åtföljs. Kunden förbinder sig att inte avslöja sina inloggningsuppgifter för någon obehörig samt att se till att handlingar som behandlar inloggningsuppgifter förvaras säkert. Kunden skall omedelbart meddela Leverantören om någon obehörig känner till inloggningsuppgifter, så att Leverantören kan spärra kontot. För att plattformen skall fungera så ger Kunden Leverantören rätt att kopiera, förändra och distribuera uppladdat material på de sätt som krävs för tjänstens fullgörande (såsom t.ex. skapande av tumnagelbilder). # Drift Tjänsten är normalt i drift 24 timmar per dygn 7 dagar i veckan. Driften är dock under vissa tider oövervakad och driftstörningar kan förekomma. Vid uppdateringen av tjänsten har Leverantören rätt att inskränka driften, men kommer att i förväg meddela dessa driftstörningar. # Supportansvar Leverantör ansvarar för akuta problem tjänsten åtgärdas så snart som möjligt. Det är kundens skyldighet att omedelbart påtala eventuella problem i tjänsten. # Skadestånd Leverantören är ej ansvarigt eller skadeståndsskyldigt för direkta skador på grund av fel, fördröjningar, ofullkomligheter, avbrott, uteblivna leveranser i form av data, bristande tillgänglighet eller liknande omständigheter eller händelser om inte Leverantören varit grovt oaktsam. Leverantören är aldrig ansvarig eller skadeståndsskyldigt för indirekt skada vilka de än må vara, t.ex. förlorad vinst, minskad produktion eller omsättning i rörelse, hinder att uppfylla förpliktelser mot tredje man eller utebliven nytta av avtalet. Leverantören är ej heller skadeståndsskyldig om någon gör intrång på leverantörens datorresurser och skaffar sig tillgång till, förstör eller förvanskar information. Framställs inte krav på ersättning inom två månader efter att skadan upptäckts, förlorar part rätten att göra kravet gällande oavsett vållande eller skada. Ersättning för skada kan högst utgå med belopp motsvarande de kostnader som kunden erlagt för tjänsten det aktuella året. # Force majeure Leverantören skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras eller försvåras av någon omständighet - såsom t.ex. krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförseln, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som leverantören skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder leverantören inte heller kunnat undvika eller övervinna. # Tvist Tvist angående tolkningen eller tillämpningen av detta avtal skall avgöras i svensk domstol enligt svensk rätt.
Jag har läst och godkänner ovanstående avtalsvillkor:
Kontrollkod:
För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet
fyrtiotre
med
siffror
i fältet här
(*) Du får 100mb utrymme och tillgång till nästan alla funktioner. Det finns inga förbehåll och det är inte tidsbegränsat. Fyll i fälten ovan och så skickar vi dig ett välkomstbrev med alla inloggningsuppgifter. Sen är du igång på 5 minuter.